
Menu
- Vitajte!
- Informátor 2018
- Ocenení učitelia
- História školy
- BellAmos - O škole
- Školský vzdelávací program
- Školský poriadok
- Zamestnanci školy
-
Triedy
- Zvonenie
- Komplexný rozvrh tried
- Komplexný rozvrh učiteľov
- I.S - Trieda Kráľa Abecedára
- I.SA - Trieda Víly Abecedy
- II.S - Trieda Ferda Mravca
- II. SA - Trieda Lienky Gvendolíny
- III.S - Trieda Pipi Dlhej Pančuchy
- III.SA - Trieda Efraima Pančušiska
- IV.S - Trieda Malého princa
- IV.SA - Trieda priateľov Malého princa
- V.S - Trieda Lemuela Gullivera
- VI.S - Trieda baróna Münchhausena
- VII.S - Trieda detí kapitána Granta
- VII. SA - Trieda kapitána Nema
- VIII.S - Trieda Bilba Bagginsa
- IX.S - Trieda potulných Shakespearových hercov
- Predmety
- GDPR
- Časopis Zvonček
-
Projekty a dlhodobé aktivity
- BellAmosálie
-
expEdícia
- Charakteristika projektu
- Memorandum
- Fotogaléria
- Eko Alarm
- Literárne dielne čítania
- Moja prvá škola
- My z Východnej
-
kamarát AX
- Charakteristika projektu
- Fotogaléria 2016/2017
-
Dajme vyučovanie do pohybu
- Charakteristika projektu
- Centrum enviromentálnej a etickej výchovy Živica
-
Zelená škola
- Charakteristika projektu
- Zelená škola
- Ekokódex
- Enviromentálny akčný plán
- Akcie
-
Pallas Athena
- O klube
- Certifikát
-
E-testovanie
- O projekte
- Zmluva
- Informačné bulletiny
- Digiškola
- Digitálne vzdelávanie
- eTwinning
-
Ukončené projekty
- Aktivizujúce metódy vo vyučovaní
- UNICEF Škola priateľská k deťom
- Digitálni Štúrovci
- Infovek
- Konto Orange
- Projekt SPP - Priestor
- UNICEF Rozbíjame predsudky
- Výchovný poradca
- Evaluácia školy
-
Legislatíva
- Zákon o výchove a vzdelávaní
- Vyhlášky
- Metodické pokyny
- Školská integrácia žiakov so špeciálnymi potrebami
- Iné
- Vnútorné smernice
- Rada školy a Rodičovské združenie
- Fotogaléria
- Videogaléria
- Školská jedáleň
- Janko Hraško
- Kontakty
- Voľné pracovné miesta
- Centrum voľného času
- Školský klub detí
- Elektronická prihláška na zápis/prestup na školu
-
!Učiteľská zóna
- Triedna kniha
- Webmail - pošta
- Alf-Testovanie
- Žiadosť o uvoľnenie
- Edupage
- E-learningový portál
-
Reklama
Osvedčené letné tábory a školy v prírode v Duchonkalande
Aktuality
- Ocenenie pre Ivku Guráňovú
- Prezentovanie projektov - 4.SA
- Veľkonočné tvorivé dielne
- Zber papiera - 1. polrok
- Názory rodičov...
- Čo čítať?
- A Christmas Carol...
- Stiahnite si fakty...
- staršie aktuality >>






Z akých zistení, názorov a skúseností vychádza dielňa čítania?
- Dieťa sa stáva čitateľom, ak trávi veľa času čítaním. Najväčší vplyv na čítanie má množstvo času, ktoré dieťa strávi čítaním.
- Musí čítať vlastné texty - je potrebné mať k dispozícii texty, ktoré dieťa dokáže plynule prečítať a ktorým bez problémov rozumie.
- Dieťa sa učí rozpoznať text, ktorý zodpovedá jeho súčasnej úrovni a ktorý bude schopné čítať v stave ponoru (flow), takže získa pozitívny čitateľský zážitok.
- Každý, vrátane každého z našich žiakov, miluje dobrý príbeh
- V dielňach čítania sa čas trávi predovšetkým čítaním, a to čítaním kníh s príbehom.
- Činnosti, ktoré odvádzajú pozornosť od hlbokého čítania, sú minimalizované.
- Deti čítajú knihy podľa vlastného výberu.
- Každý číta svojím tempom. Číta sa pomerne často - raz týždenne 20 minút je minimum.
- Na čítané sa reaguje, najlepšie rozhovorom s inými čitateľmi.
- Rozčítané knihy si čitatelia čítajú i mimo školy. .
Vďaka čitateľskej dielni dieťa získa dôveru, že čítanie je zmysluplná činnosť, ktorá stojí za námahu. Kým dieťa nezažije, že mu čítanie prináša pozitívne zážitky, nestane sa aktívnym čitateľom, a nemá žiadny vnútorný dôvod na prekonanie ťažkostí, ktoré sa spájajú s náročnosťou textu alebo cieľom čítania.
Dieťa, ktoré v rodine nezískalo žiadny vzťah k čítaniu, ho môže získať (vybudovať) len v škole. Nikde ine pravdepodobne nemá potrebnú podporu vo forme stráženého, nerušeného, zameraného času na čítanie, dostupnosť kníh, podporu čítania a čitateľstvo.
Čo nie je dielňa čítania?
Hodiny, počas ktorých všetci žiaci pracujú s textom zvoleným učiteľom a keď vykonávajú úlohy, viažuce sa k danému textu. Aj tieto hodiny majú svoj význam a môžu byť nápomocné k dosiahnutiu niektorých čitateľských cieľov. Takéto lekcie však nedokážu z nečitateľov spraviť čitateľov.
Hana Košťálová - Co doopravdy je dílna čtení?