
Menu
Aktuality
- Jedálny lístok od 6. 3. 2018
- Zber papiera - 1. polrok
- Všetkovedko 2018
- List rodičom - 2%
- Sladká matematika
- Eko Alarm
- Akcie
- Testovanie 5
- Bellamosácki Experti
- Úspešné Komparo
- staršie aktuality >>






Plán vnútroškolskej kontrolnej činnosti pre školský rok 2017/2018
Zameranie a úlohy kontrolnej činnosti
Východiská
- Pedagogicko-organizačné pokyny pre školský rok 2017/2018 (časť 1.5.2),
- školský poriadok školy
- Externé hodnotenie kvality školy podporujúce sebahodnotiace procesy a rozvoj školy.
Kontrolná a hospitačná činnosť je zameraná na profesionálny prístup pracovníkov k žiakom, metodickú zdatnosť pedagogických pracovníkov (aj s dôrazom na diferencovaný prístup) a plnenie hlavných úloh školy, využívanie alternatívnych metód práce, implementáciu získaných poznatkov z celoživotného vzdelávania vo výchovno-vzdelávacom procese, zavádzanie ŠkVP do výchovno-vzdelávacieho procesu, tímovú spoluprácu. Zároveň bude dbať na maximálnu objektivitu.
Ciele
- Zefektívniť systém vnútornej kontroly školy s dôrazom na analýzu zistení, prijatých opatrení a kontrolu odstránenia zistených nedostatkov.
- Cieľavedome využívať kompetencie metodických orgánov pri skvalitňovaní výchovno-vzdelávacieho procesu; pravidelne sledovať a vyhodnocovať výsledky ich činnosti.
- Činnosť metodických orgánov zamerať na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov, na identifikovanie silných a slabých stránok výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov, na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu prostredníctvom uplatňovania kritickej sebareflexie, na realizovanie interného vzdelávania podporujúceho rozvíjanie odborných kompetencií učiteľov a na monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov detí a žiakov.
- Zamerať vnútornú kontrolnú činnosť na systematické sledovanie kvality výchovy a vzdelávania, na výchovu a vzdelávanie detí a žiakov so ŠVVP.
- Pozornosť venovať stanoveniu výchovno-vzdelávacích cieľov vyučovacieho procesu konzistentne formujúcich osobnosť dieťaťa alebo žiaka, rešpektujúcich taxonómie cieľov; pozornosť venovať zaraďovaniu kooperatívnych foriem učenia sa, rozvíjaniu občianskych a sociálnych kompetencií detí a žiakov.
- Využívať rôznorodé metódy, formy a primerané diagnostické nástroje evalvácie detí a žiakov pri posudzovaní ich napredovania, pri prevencii ich zlyhávania, pri identifikácii špecifikovania ich učenia sa, angažovania sa a výchovno-vzdelávacích potrieb, pri hodnotení účinnosti vyučovania učiteľom.
- Pravidelne analyzovať a vyhodnocovať úspešnosť plnenia vymedzených cieľov, zámerov a pedagogických stratégií v školskom vzdelávacom programe (ďalej len „ŠkVP“), identifikovať príčiny neúspešnosti. Výstupné zistenia a navrhnuté opatrenia využiť ako východisko ku korekcii vlastnej činnosti a k vnútornej motivácii pre ďalší rozvoj školy.
- Systematicky hodnotiť prínos kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov školy a následne identifikovať zmeny v ich postoji k riadeniu výchovno-vzdelávacieho procesu za účelom zvyšovania efektivity a kvality vyučovania.
- Kontrolnú činnosť zamerať na účinnosť uplatňovania pedagogických inovácií vo výchovno-vzdelávacom procese smerujúcich k napĺňaniu individuálnych potrieb žiakov, k formovaniu pozitívnych osobných a sociálnych postojov a hodnôt, k rozvíjaniu zručností potrebných pre vedomostný a profesionálny rozvoj.
- Zabezpečiť vhodné podmienky pre participáciu metodických orgánov na procesoch riadenia školy, na podporovaní vytvárania priaznivej sociálnej klímy v triednych kolektívoch, na zlepšovaní vzájomných vzťahov medzi žiakmi a učiteľmi, medzi žiakmi navzájom.
- Vo výchovno-vzdelávacom procese poskytovať žiakom zväčšený priestor na diskusiu o aktuálnych problémoch spoločnosti (najmä extrémizmus, imigrácia, vplyv médií a osobitne sociálnych médií na vytváranie postojov, korupcia a klientelizmus) a tým rozvíjať kritické myslenie a občianske kompetencie s dôrazom na budovanie osobnostných postojov a hodnôt v duchu humanizmu, tolerancie a demokracie.
Obsah kontrolnej činnosti
- plnenie Školského vzdelávacieho programu školy, Školského výchovného programu školy, úloh plánu práce
-
plnenie úloh vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov, pokynov ústredných orgánov štátnej správy, metodických pokynov MŠVVaŠ SR, pokynov a nariadení zriaďovateľa
- vybavovanie a prešetrenie petícií, sťažností, oznámení a podnetov
- plnenie opatrení prijatých na úpravu zistených nedostatkov
- kontrola a usmerňovanie realizácie výchovno-vzdelávacieho procesu
- kontrola realizácie projektov, do ktorých je škola zapojená
- kontrola úloh z oblasti výchovného poradenstva, mimoškolských aktivít
- kontrola na úsekoch BOZP, CO, PO, údržby školy, materiálno-technického vybavenia školy
- základné povinnosti pracovníkov – dodržiavanie platnej legislatívy
- dodržiavanie vnútroorganizačných smerníc
Kontrolnú činnosť vykonávajú
- 1. stupeň – učitelia, vychovávatelia
- 2. stupeň – vedúci MZ, PK, VP
- 3. stupeň – vedúce útvarov a úsekov v zmysle Organizačného poriadku školy
- 4. stupeň – riaditeľka školy
Formy a prostriedky
- rozhovory
- priama hospitačná činnosť na vyučovacích hodinách
- kontrola pedagogickej dokumentácie
- kontrola hodnotenia žiakov
- kontrola plnenia úloh z predchádzajúcich hospitácií
- prehliadky kabinetov a ostatných priestorov školy
- účasť na zasadnutiach MZ a PK
- ankety, dotazníky
Termín
- september 2017 – jún 2018 (priama hospitačná činnosť – október 2017 – apríl 2018)
Zverejňovanie výsledkov
- ústne – pedagogická rada, prac. porada, gremiálna rada, tr. aktív rodičov, Rada školy
- písomné – elektronická zložka
- správa o výsledkoch školy – zriaďovateľ
Iné
Hospitačnú činnosť vykonáva predovšetkým riaditeľka školy Mgr. Anna Thomková, resp. zástupkyňa riaditeľky školy Mgr. Helena Ogureková a koordinátorka výchovno-vzdelávacej činnosti pre II. stupeň Mgr. Zuzana Herbrychová, resp., príp. pedagógovia I. i II. stupňa navzájom. V prípade potreby následnej hospitácie (splnenie odporúčaní z predchádzajúcej hospitácie) túto vykonáva na I. stupni Mgr. Helena Ogureková, na II. stupni Mgr. Z. Herbrychová, resp. riaditeľka školy.
Učitelia by mali svoje prípravy na hodiny posudzovať i z hľadiska prípadnej hospitácie. Umocňuje sa tým formatívny účinok hospitačnej činnosti.
Maximálna pozornosť by mala byť venovaná rozboru hospitácie. Hospitačný záznam vypracováva i učiteľ, u ktorého hospitácia prebehla. Má tak veľmi dobrú možnosť porovnať svoje hodnotenie s hodnotením hospitujúceho. Hospitačné záznamy, spracované hospitujúcim učiteľom i sebahodnotiace, sú ukladané do elektronickej zložky.