
Menu
- Home
- Informátor 2016
- Zlatý Amos
- História školy
- BellAmos - O škole
- Školský vzdelávací program
- Evaluácia školy
-
Legislatíva
- Zákon o výchove a vzdelávaní
- Vyhlášky
- Metodické pokyny
- Školská integrácia žiakov so špeciálnymi potrebami
- Iné
- Vnútorné smernice
- Školský poriadok
- Zamestnanci školy
- Voľné pracovné miesta
- Výchovný poradca
-
Projekty
- UNICEF Rozbíjame predsudky
- BellAmosálie
-
Dajme vyučovanie do pohybu
- Charakteristika projektu
- Centrum enviromentálnej a etickej výchovy Živica
-
Zelená škola
- Charakteristika projektu
- Zelená škola
- Ekokódex
- Enviromentálny akčný plán
- Akcie
- Infovek
-
Pallas Athena
- O klube
- Certifikát
-
E-testovanie
- O projekte
- Zmluva
- Informačné bulletiny
- Digiškola
- Digitálne vzdelávanie
- Digitálni Štúrovci
- AMV
- Konto Orange
- Projekt SPP
-
UNICEF Škola priateľská k deťom
- Dohovor o právach dieťaťa
- UNICEF
- Niečo o projekte
- BellAmos a UNICEF
- eTwinning
- Iné
- Predmety
-
Triedy
- Zvonenie
- Komplexný rozvrh tried
- Komplexný rozvrh učiteľov
- I.S - Trieda Kráľa Abecedára
- I.SA - Trieda Víly Abecedy
- II.S - Trieda Ferda Mravca
- III.S - Trieda Pipi Dlhej Pančuchy
- III.SA - Trieda Efraima Pančušiska
- IV.S - Trieda Malého princa
- V.S - Trieda Lemuela Gullivera
- VI.S - Trieda baróna Münchhausena
- VII.S - Trieda detí kapitána Granta
- VII. SA - Trieda kapitána Nema
- VIII.S - Trieda Bilba Bagginsa
- IX.S - Trieda potulných Shakespearových hercov
- Rodičovské združenie
- Fotogaléria
- Videogaléria
- Časopis Zvonček
- Školská jedáleň
- Janko Hraško
- Kontakty
- Mapa
- Centrum voľného času
- Školský klub detí
- Elektronická prihláška na zápis/prestup na školu
-
!Učiteľská zóna
- E-Learning portál
- Triedna kniha
- Žiacka knižka
- Webmail - pošta
- Termíny
- Alf-Testovanie
- Ospravedlnenka
- Edupage
- E-learningový portál
- Elektronická žiacka knižka
- Webmail
-
Reklama
Osvedčené letné tábory a školy v prírode v Duchonkalande
Aktuality
- Marcová Sladká matematika
- 2%
- Máme víťazku!
- Akcie
- Novelizácia školského poriadku
- Bellamosáci medzi najbystrejšími
- O slovnom hodnotení
- Komparo 9 - 100% Aďka
- Názory rodičov...
- Lyžiarsky výcvik - fotogaléria
- staršie aktuality >>






Environmentálna výchova
I. stupeň
Environmentálna výchova je prierezová téma, prelína sa všetkými predmetmi, na I. stupni najmä prírodovedou, vlastivedou, pracovným vyučovaním, etickou výchovou.
Cieľom je prispieť k rozvoju osobnosti žiaka tak, že nadobudne schopnosť chápať, analyzovať a hodnotiť vzťahy medzi človekom a jeho životným prostredím vo svojom okolí, pričom zároveň chápe potrebu ochrany životného prostredia na celom svete. Dôležité je, aby žiaci získali vedomosti ale aj zručnosti, ktorými môžu pomáhať životnému prostrediu jednoduchými činnosťami, ktoré sú im primerané a vhodné – chrániť rastliny, zvieratá, mať kladný vzťah k domácim zvieratám, ale aj k zvieratám v prírode.
Organizačne je vhodné prierezovú tému začleniť do viacerých predmetov prostredníctvom jednotlivých tém, projektov alebo urobiť kurzovou formou, napríklad zamerať sa jeden týždeň na environmentálnu výchovu – s teoretickou a praktickou časťou.
II. stupeň
Na II. stupni je potrebné poukázať na to, že problém zachovania života na Zemi sa stáva globálnym problémom. Cieľom tejto prierezovej témy je prispieť k rozvoju osobnosti žiaka tak, že v oblasti vedomostí, zručností a schopností nadobudne schopnosť chápať, analyzovať a hodnotiť vzťahy medzi človekom a jeho životným prostredím na základe poznania zákonov, ktorými sa riadi život na Zemi, poznať a chápať súvislosti medzi vývojom ľudskej populácie a vzťahom k prostrediu v rôznych oblastiach sveta, pochopiť súvislosti medzi lokálnymi a globálnymi problémami a vlastnú zodpovednosť vo vzťahu k prostrediu,
- rozvíjať si spôsobilosti, ktoré sú nevyhnutné pre každodenné konanie a postoje človeka k životnému prostrediu;
- rozvíjať spoluprácu v pri ochrane a tvorbe životného prostredia na miestnej, regionálnej a medzinárodnej úrovni;
- pochopiť sociálne a kultúrne vplyvy, ktoré determinujú ľudské hodnoty a správanie, vedomie individuálnej zodpovednosti za vzťah človeka k prostrediu ako spotrebiteľa a výrobcu;
- vedieť hodnotiť objektívnosť a závažnosť informácií o stave životného prostredia a komunikovať o nich, racionálne ich obhajovať a zdôvodňovať svoje názory a stanoviská;
- využívať informačné a komunikačné technológie a prostriedky pri získavaní a spracúvaní informácií, ako aj prezentácii vlastnej práce.
V oblasti postojov a hodnôt nadobudne schopnosť:
- vnímať život ako najvyššiu hodnotu;
- pochopiť význam udržateľného rozvoja ako pozitívnej perspektívy ďalšieho vývoja ľudskej spoločnosti;
- posilňovať pocit zodpovednosti vo vzťahu k živým organizmom a ich prostrediu;
- podporovať aktívny prístup k tvorbe a ochrane životného prostredia prostredníctvom praktickej výučby;
- posilňovať pocit zodpovednosti vo vzťahu k zdravému životnému štýlu a k vnímaniu estetických hodnôt prostredia;
- schopnosť vnímať a citlivo pristupovať k prírode a prírodnému a kultúrnemu dedičstvu;
- prehlbovať, rozvíjať a upevňovať hodnotový systém v prospech konania k životnému prostrediu;
- rozvíjať schopnosť kooperovať v skupine, deliť si úlohy, niesť zodpovednosť.
Aplikovanie prierezových tém v Súkromnej základnej škole BellAmos - TU.