25. november 2020
BellAmos - Súkromná základná škola


Menu

Aktuality














po��tadlo.abz.cz



Charakteristika Školského vzdelávacieho programu

2017/2018


1        Pedagogický princíp školy

2        Zameranie školy

3        Profil absolventa


Absolvent Súkromnej základnej školy BellAmos má celkový prehľad z hlavných predmetov aktuálneho stupňa vzdelania. Jeho vedomosti sú rozšírené o pasáže vedúce k preniknutiu do vnútornej logiky jednotlivých predmetov, resp. problému, jeho celistvému vystihnutiu a tiež priamej, či už teoretickej alebo praktickej práci s ním. Zároveň je schopný kvalitne a efektívne pracovať s informáciami, vyhľadávať ich, analyzovať a systematizovať, prakticky používať odbornú i umeleckú literatúru.

 

Je schopný dlhodobejšej samostatnej práce pri riešení úlohy, ale i pracovať v skupine (pri štúdiu i pri vyhodnocovaní výsledkov práce, tvorení nového a pod.). Má schopnosť kvalitného sebavyjadrovania (ústnou, písomnou, príp. inou formou), a to v materinskom jazyku, ako aj v cudzích jazykoch, pričom v anglickom jazyku komunikuje na úrovni A2 a v ďalšom cudzom jazyku (nemeckom) na úrovni A1 podľa Spoločného európskeho referenčného rámca. Je schopný efektívne odovzdať získané vedomosti i vlastné závery primeranou formou druhým.

 

Z hľadiska výchovného by mal absolvent byť schopný vytvárať dobré medziľudské vzťahy, aktívne sa spolupodieľať na svojom ďalšom osobnostnom rozvoji a na živote spoločnosti. Dokáže primerane hodnotiť realitu a spoločnosť, v ktorej žije, a to primerane veku, v kontexte asertivity, otvárať sa potrebám druhým a regulovať svoje správanie, v závislosti od meniacich sa životných a pracovných podmienok a podľa svojich schopností a možností ich aktívne a tvorivo ovplyvňovať. Orientuje sa v štruktúre, hodnotách a pravidlách multikultúrnej spoločnosti, rešpektuje všeľudské etické hodnoty, uznáva ľudské práva a slobody, pozná a uplatňuje pravidlá etikety. Je schopný starať sa o svoje zdravie a životné prostredie.


4        Pedagogické stratégie

Aby škola dosiahla uvedené ciele a zároveň mohla v plnej miere rozvíjať kľúčové kompetencie, bude vo svojom výchovno-vzdelávacom procese nasledujúce pedagogické stratégie:

1)   Kompetencia k učeniu

a)    Reflexie učebného procesu

  • podpora sebahodnotenia,
  • voľné písanie, argumentačné písanie, podelenie sa o vlastné myšlienky so spolužiakom či v skupine, dialóg, spor, polemika, obmedzené slovné, písomné a IKT prezentácie...

b) Práca s informáciami

  • práca s rôznymi zdrojmi informácií (verbálnych, obrazových, grafických; učebníc, slovníkov, kníh, atlasov, novín, webových stránok...),

  • správne citovanie a kritické hodnotenie.

2)   Kompetencie k riešeniu problémov

  • námety na samostatné uvažovanie a riešenie problémov, tiež na problémové alebo krízové situácie,

  • aktivizácia žiakov prostredníctvom špecifických (aktivizujúcich) metód a foriem práce a autentického učenia sa (dialóg, brainstorming, brainwriting, súťaže, kvízy, vychádzky..., laboratórne práce, pokusy a experimenty),

  • porovnávanie názorov, mediálnych tvrdení a vlastných skúseností, na vyhodnocovanie a vyvodzovanie záverov,

  • identifikácia problému a jeho podstaty, jeho možné riešenia, aplikácia zákonov a pravidiel na odlišné skutočnosti.

 3) Komunikačná kompetencia

  • samostatné logické myslenie, základy logického myslenia, triedenie informácií a interpretácia hlavných myšlienok,

  • reprodukcia uloženej informácie, zaraďovanie informácie do systému,

  • zaznamenávanie myšlienok, rozvoj slovnej zásoby,

  • zrozumiteľná a kvalitná artikulácia a výstižné vyjadrovanie myšlienok,

  • komunikačná kultúra i kultúra komunikácie,

  • schopnosť počúvať, nutnosť vypočuť si názory druhých, rešpektovať ich a pri interpretácii ich neskresľovať,

  • pravidlá etikety a diplomacie,

  • sebareflexia a kritické zhodnotenie výsledkov ich práce...

 4) Kompetencia sociálna a personálna

Tieto kompetencie umožňujú žiakovi pestujú u žiaka schopnosť žiť a pracovať s inými,  plánovať, organizovať, hodnotiť prácu tímu, ale i empatiu, schopnosť nenásilne riešiť konflikty a konštruktívne vyjednávať, tolerovať iných, udržiavať harmonické medziľudské vzťahy, byť zodpovedným a taktiež formovať občiansku spoločnosť. Je dôležité, aby sa vo výchovno-vzdelávacom procese dával dôraz na uplatnenie žiakovho (ale i učiteľovho) sebauvedomenia, sebaovládania, sebamotivácie a osobnej angažovanosti. Toto je možné dosiahnuť projektovým vyučovaním, kooperatívnym vyučovaním, ale i organizovaním rôznych mimoškolských aktivít, účasťou na dobrovoľných aktivitách či v zimnej a letnej škole v prírode.


5        Zabezpečenie výučby pre žiakov so špeciálnymi potrebami


Pre úspešné vzdelávanie týchto žiakov je škola schopná zabezpečiť tieto podmienky:

6        Začlenenie prierezových tém

Údaje o začlenení prierezových tematík obsahujú učebné osnovy a vzdelávacie štandardy jednotlivých predmetov, pričom dôraz je dávaný najmä na spôsob uplatňovania prierezových tematík pri vytváraní tých-ktorých kompetencií. Konkrétne prepojenie tematických okruhov a námetov začlenených prierezových tém je súčasťou formulácie čiastkových výstupov, učiva či ďalších poznámok učebných osnov.


Verzia na stiahnutie


© 2025 BellAmos | | powered by WebArranger.com | design by 2A