9. december 2019

Menu
Aktuality
- Ocenenie pre Ivku Guráňovú
- Prezentovanie projektov - 4.SA
- Veľkonočné tvorivé dielne
- Zber papiera - 1. polrok
- Názory rodičov...
- Čo čítať?
- A Christmas Carol...
- Stiahnite si fakty...
- staršie aktuality >>






Fyzika
Pri klasifikácii výsledkov v tomto predmete sa hodnotí v súlade s učebnými osnovami a vzdelávacími štandardami:
- kvalita myslenia, predovšetkým jeho logickosť, samostatnosť a tvorivosť,
- kvalita a rozsah získaných schopností vykonávať požadované intelektuálne a praktické činnosti pri realizácii experimentov,
- schopnosť zaujať stanovisko a uplatňovať osvojené poznatky a zručnosti pri riešení teoretických a praktických úloh, pri výklade a hodnotení prírodných javov a zákonitostí, prípadne teórií,
- schopnosť využívať a zovšeobecňovať skúsenosti a poznatky získané pri praktických činnostiach pri experimentoch,
- celistvosť, presnosť, trvácnosť osvojenia požadovaných poznatkov, faktov, pojmov, definícií, zákonitostí a vzťahov, teórií,
- aktivita v prístupe k činnostiam, záujem o ne a vzťah k nim,
- presnosť, výstižnosť, odborná a jazyková správnosť ústneho a písomného prejavu,
- kvalita výsledkov činnosti,
- osvojenie účinných metód samostatného štúdia a schopnosti učiť sa učiť.
Vo výslednej známke hodnotíme:
- písomky, ústne odpovede, tematické testy - presnosť, odbornosť, trvalosť osvojenia pojmov, faktov a definícií, samostatnosť
vyjadrovania, použiteľnosť vedomostí v praxi, úroveň myšlienkových
operácií, úroveň požadovaných motorických a intelektuálnych činností - 60%
- proces učenia sa žiaka, stupeň rozvoja kľúčových
kompetencií – triedenie a vyhľadávanie informácií, pozorovanie,
porovnávanie a triedenie javov, experimentovanie, sebahodnotenie a zodpovedajúce prijímanie
spätnoväzobných informácií, primeranosť reakcií (bleskovky, pracovné listy, domáce úlohy) - 25%
-
vlastná aktivita žiaka - každá práca žiaka urobená z vlastnej iniciatívy, aktivita na hodine, verejné pochvaly za viditeľné zmeny, účasť na súťažiach
Konkretizácia
Praktické cvičenia
- využitie získaných vedomostí pri práci
- samostatnosť, príp. kooperácia pri práci vo dvojiciach
- vypracovanie (samostatnosť, presnosť výpočtov, nákresy, zhrnutie, zovšeobecnenie)
V záverečnej fáze učiteľ pri súhrnnej klasifikácii žiaka z predmetu posúdi súlad odporúčaného stupňa hodnotenia z internetovej žiackej knižky s prejavovanými osobnými a sociálnymi kompetenciami žiaka (zodpovednosť, snaha, iniciatíva, ochota spolupracovať) počas celého klasifikačného obdobia.